zondag, september 24

FAQ

Waar kan ik nu eindelijk, in godsnaam, foto's bekijken?
Dat kan sinds enkele minuten bij mijn photospace op msn, hier (of rechts bij links: My Photos) die ik geregeld zal updaten, dus ga af en toe eens piepen!

Heb je elke dag les?
Ik heb maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag les.

Welke vakken heb je zoal?
maandag: Contemporary Japan waar we discussieren over hedendaagse problematiek in het Japans, Zelfstudie Manga en Zelfstudie Populaire Cultuur
dinsdag: Japans Niveau 4B en Theeceremonie
donderdag: Japanse Literatuur en Japanse Cultuur
vrijdag: Japans Niveau 4B en Japans Recht

Wat houden de vakken zelfstudie manga, zelfstudie populaire cultuur en theeceremonie in?
zelfstudie manga: elke week lezen we in de klas een fragment uit een belangrijke manga, soms in het Engels en soms in het Japans (bv. Barefoot Gen, Buddha, ...) De zelfstudie houdt in dat we een bepaalde manga, een bepaalde artiest of een bepaald genre bestuderen, er een paper over schrijven en aan het einde van de lessenreeks er een voordracht over houden. We maken ook een fieldtrip naar een mangamuseum.

zelfstudie populaire cultuur: elke week behandelen we een ander aspect van de Japanse populaire cultuur bv. sport, karaoke, manga, anime, enz.. Net zoals bij het vak zelfstudie manga is het de bedoeling dat we een bepaald aspect dat ons interesseert bestuderen en er een paper over schrijven en dan aan het einde van de lessenreeks onze bevindingen voordragen. Met dit vak maken we een fieldtrip karaoke (omg) en dezelfde fieldtrip naar het mangamuseum.

theeceremonie: dit vak is maar voor enkele mensen weggelegd. Nu zijn we met 8 deelnemers, maar 6 zou ideaal zijn. Elke dinsdagnammiddag gaan we naar een privehuis met theekamers waar we dan ongeveer 3 lesuren de principes van de theeceremonie aangeleerd krijgen. Het spijtige aan de zaak is wel dat het ongeveer 4000 yen per maand kost (vervoer, thee, koekjes), maar het is natuurlijk een kans die je maar een keer krijgt en die ik dan ook met beide handen zal aannemen.

Hoe is het weer daar?
Toen we hier pas aankwamen was het niet zo warm (18 graden) en regende het heel veel. De laatste dagen is het hier zo'n 25 graden en dus heel warm. Hoe is het in Belgie nu?

En het verkeer?
Het verkeer in de stad is heel erg druk, maar waar wij op kot zitten is het redelijk rustig en zijn het vooral de fietsers die de wegen onveilig maken

Mag ik je een pakje of briefje sturen?
Natuurlijk schatten van me!!! :) en liefst zoveel mogelijk. Mijn adres vind je enkele blogs naar beneden, wel moet je daar nog mijn kamernummer 210B aan toevoegen.

als je nog vragen hebt, stel ze gerust!!!
tot snel!

Jude

Posted by tummyfish at 05:46 4 comments

4 Comments:

At 11:30 a.m., Anonymous Anoniem said...

ello

Hier in belgië is het nu maar matig zenne .. iets minder regen vanaf gistere ongeveer. Ma van de fotokes te zien is het in Japan dus wel zomer dees jaar.. goeie fotokes ook ;)

have fun :)

 
At 5:54 a.m., Blogger tummyfish said...

Hey Vincent,
danku voor je reply. Ben je nu al ingeschreven als freshman bij Japanologie? 
Houd me op de hoogte he kouhai!

jouw senpai, Judith

 
At 9:54 a.m., Blogger Jipo said...

Hmm, die zelfstudie vakken zien er zeer interresant uit =)
Hoe valle de Lessen niveau 4 eigenlijk mee? Kunde zowa volgen, of is der yappari toch veel benkyou suru vereist? =)

 
At 12:30 p.m., Blogger tummyfish said...

die zelfstudievakken zijn niet echt zelfstudie, buiten het feit dat we zelf een kleine paper moeten schrijven. Dan zou politiek in België ook zelfstudie geweest zijn. Vreemde formulering voor een vak want we hebben ook effectief les :)

De lessen 4b zijn best wel moeilijk omdat we veel kanji moeten kunnen lezen en schrijven. En elke les lezen we minstens 1 tekst, soms 2. Ik denk dat tegen het einde van het jaar mijn kanjikennis er sterk op vooruit zal gegaan zijn :)

 

Een reactie posten

<< Home