maandag, september 25

Op verkenning in Suita-Shi (Osaka)

zaterdag 23 september
Samen met Hilde en Ruben nam ik de trein richting het Expo '70 Commemoration Park om daar eens een kijkje te nemen, van het prachtige weer te genieten en bovendien ook wat groen op te snuiven.

Vooraleer we aan het park gearriveerd waren passeerden we de budoukan, een ruimte waar Japanse gevechtsporten beoefend worden. Hilde kwam op het idee om een kijkje binnen te nemen en dat deden we. We hadden blijkbaar een goede dag uitgekozen want er was net een kyuudou-wedstrijd aan de gang. We werden vriendelijk ontvangen en rondgeleid in het centrum. Eerst hebben we even kendou kunnen bewonderen (zwaardvechten), wat heel impressionant was omdat ze er heel angstaanjagend uitzagen met hun maskers en zwaarden. Nadien konden we het eerste deel van de wedstrijd kyuudou (boogschieten) als toeschouwers meemaken. Dat was eveneens indrukwekkend omdat je veel lichaamsbeheersing nodig hebt om zo een grote boog onder controle te hebben. Na het eerste deel van de wedstrijd kregen we grote honger en trokken we richting park.

We waren vooral geinteresseerd in 2 zaken:

Tower of The Sun
Dit gigantische beeld is de restant van de wereldexpo van 1970 die plaatsvond in het park. Op deze foto kan je het niet volledig zien, maar boven het witte deel staat er nog een gouden kop. Eigenlijk is het niet echt mooi, maar wel eens leuk om te gaan bekijken. (We mogen natuurlijk ook niet vergeten dat het gebouwd werd naar de estetische waarden van de jaren '70).

Japanse Tuin
In tegenstelling tot de rest van het park was de Japanse tuin heel rustig en liep er weinig volk rond. Daar konden we echt op adem komen. Mooie
vijvers, bamboebosjes, bloemen, plekjes om te rusten, enz...

Het park was enorm groot en de afstanden die je daar afstapt zijn niet te onderschatten. Bovendien was het heel warm en vergeet je wel eens genoeg te drinken. Na dus het hele park doorgewandeld te hebben waren we echt wel bekaf en keerden we terug (na een verfrissend ijsje). Ik wil er zeker nog eens teruggaan want er is een groot museum voor ethnologie wat me heel erg interesseert. Ook wanneer ik genoeg heb van al het beton van Osaka zal ik nog eens met plezier terugkeren naar deze groene vlek.



zondag 24 september
We proberen ons hier goed bezig te houden in Osaka en aangezien zondag weer een vrije dag was, besloten we om een dagje shinto-schrijnen te bezoeken in de buurt. In suita zijn wel zo'n 10 tempels en schrijnen waarvan veel Japanse meisjes op ons kot zelfs het bestaan niet van weten (onder andere mijn roommate). Hilde haar roommate, Chiyori, zei dat de tempels hier in de buurt niet de moeite zijn en dat we beter naar Kyoto konden gaan. Maar zo koppig als we zijn hielden we voet bij stuk en maakten we er een heel leuke dag van.



De Tarumi-schrijn hier linksboven vond ik de mooiste van de 3 die we bezocht hebben gisteren. De schrijn was heel rustig gelegen en er was geen kat te zien.
De foto daarnaast toont een waterbak uit bamboe en kleine bamboe-emmertjes waarmee je je handen moet reinigen vooraleer je het heiligdom binnengaat.
Op de derde foto staan Michael, Ruben en Hilde onder een Toori. Om een schrijn binnen te kunnen moet je eerst onder een toori doorlopen en deze toont eigenlijk gewoon de nabijheid van een schrijn aan.

De 3 schrijnen lagen op de kaart niet zo ver verwijderd van elkaar, maar uiteindelijk hebben we toch een dikke 10 kilometer gestapt denk ik. We sloten de dag af door eerst samen heerlijke okonomiyaki te gaan eten in een traditioneel gezellige okonomiyakiten en nadien zijn de meisjes nog een ijsje gaan eten en de jongens een biertje gaan drinken in GB's cafe vlak aan de universiteit.

Het was een leuke dag en tegelijkertijd hebben we een groot deel van onze buurt leren kennen.



Posted by tummyfish at 05:06 5 comments

5 Comments:

At 10:03 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hey Jude!

Nele heeft zich verdiept in de wondere wereld van een blog en ik moet zeggen je heb dat heel mooi gedaan!
Het lijkt daar wel echt de moeite hé! Geniet ervan! En tot gauw! ;)

Groetjes van Nielie

 
At 12:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

hoihoi judepoke,

ge verveelt u daar duidelijk ni. Elke dag nieuwe dingen gaan bezoeken (en ijsjes en okonomiyaki eten)

ik wou dat ik ook daar was :(

ken

 
At 2:44 p.m., Anonymous Anoniem said...

Eelaba 緑-Worm-ちゃん!

Gut, je hebt al zoveel beleefd en verteld terwijl ik nog geen teken van leven heb gegeven. Gomen gomen! (Ge weet wel: 2 weken met vakantie en geen gelegenheid om blik te werpen op www.) The latest news zal ik wel per mail melden want het is niet de bedoeling dat ik hier alles uiteenzet, hé. Je lijkt het er in elk geval naar je zin te hebben: eten eten eten, bezoeken en teveel fun. Ik benijd je, meid!

Dikke kus op je wang en harde mep op je gat vanwege Kutkind!

NB: Er staat al okurimono klaar voor jou! Moet nog alleen opgestuurd worden, een kwestie van tijd (en dus geduld)!

 
At 11:01 a.m., Anonymous Anoniem said...

jij lijkt wel in het ijssalon "den Draver" te zijn : hoeveel bollen waren dat?

 
At 5:25 a.m., Blogger tummyfish said...

het waren 2 bollen, een banaan, veel slagroom, corn flakes en chocoladesaus om precies te zijn. btw: ik deelde hem met Hilde :) Ik moet wel zeggen dat de ijsjes in Japan spotgoedkoop zijn en lekker bovendien dus dat belooft!

 

Een reactie posten

<< Home