zondag, april 1

trouwkledij - eerste bloesem - mama en Ronny op bezoek

Beste vrienden,

De laatste weken heb ik het heel druk gehad, vooral met reizen. Ik ben bijna non-stop weggeweest; eerst naar Hokkaido met Hilde en twee Amerikaanse meisjes, nadien naar Okinawa met de backpackersclub, nog maar net thuis en twee dagen later kwamen mama en Ronny al Japanse grond betreden.

Eigenlijk had ik mama tegen vandaag een uitgebreid verslag beloofd van onze reis, maar wegens tijdsgebrek en vermoeidheid (luiheid?) is het er niet van gekomen.

Het is nu 1 uur 's nachts en binnen 5 uurtjes ga ik Ken opwachten aan Osaka station. Het zal zeker een gelukkig weerzien worden na 6 maanden!! Ik denk wel dat ik die 5 resterende uurtjes al slapend wil spenderen, maar ik wil jullie zeker niet met lege handen achterlaten dus geef ik jullie een kort overzichtje met foto's begeleid van de activiteiten van de voorbije maand (exclusief Okinawa)!

Geniet ervan en jullie mogen binnenkort (echt deze keer!) volledige verslagen verwachten van de rondreis met mama en Ronny en Ken en mijn reis!

ik in trouwkledij
Een oud Japans vrouwtje die al bijna haar hele leven lang meisjes en jongens aankleedt op hun trouwdag heeft zich enkele jaren geleden als vrijwilliger opgegeven om uitwisselingsstudenten de kans te geven om ook eens traditionele Japanse trouwkledij aan te trekken. Ik maakte met heel veel plezier gebruik van deze unieke kans en hier is het resultaat:




Ja, dat ben ik!

eerste bloesem
Op een bepaalde doodsaaie dag besloot Wim uit Matsumoto om eens een uitstapje naar zijn vrienden in Osaka te maken. Hij had eigenlijk de perfecte dag uitgekozen bleek want op 1 maart was het prachtig weer en waren de prunusbomen in het kasteelpark van Osaka op hun mooist. Voor ons was het onze eerste 'hanami'-ervaring (het massaal gaan bekijken en bewonderen van de bloesem - vooral kersenbloesem) in Japan. Nadien zijn we nog wat sightseeing gaan doen, okonomiyaki gaan eten en een volledige nacht naar de karaoke geweest. Het waren fijne 24 uren :)




Mama en Ronny in Japan
Achteraf bekeken heb ik mijn oudjes (grapje) wel een beetje afgepeigerd. De plaatsen die we bezocht hebben zijn de volgende: Tokyo, Nikko, Kawaguchiko, Kyoto, Nara, Osaka, Kanazawa, Himeji, Okayama en Kurashiki... en dat op 15 dagen. Het was in ieder geval een fantastische reis. Niet alleen kon ik eindelijk mijn mama die ik zo lang gemist heb terugzien, maar ook vond ik het heel fijn om hen te laten zien waar ik al een tijdje over studeer en bovendien zelf ook nog nieuwe plaatsen te bezoeken!
Japan heeft bij hen een aangename indruk achtergelaten, gelukkig. Mama haar eerste indrukken waren de propere auto's, vriendelijkheid van de mensen en een robotische maatschappij. Ronny was vooral onder de indruk van de technische aspecten: Japanse wc's, liftsysteem voor het parkeren van auto's, maar natuurlijk nog veel meer.

Hier enkele foto's van de hoogtepunten:










Nog iemand zin gekregen om mij te komen bezoeken en mij gids te laten spelen?

Slaapwel en tot binnen twee weken!

Judith



Posted by tummyfish at 17:17 2 comments

2 Comments:

At 10:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

Je prachtige foto's te zien na enkele weken reeds thuis te zijn, geeft een tevreden gevoel: wat hebben we een prachtige reis gehad!! en zo'n uitzonderlijke en vooral onvermoeibare gids.
shhuut niet vertellen aan Ronny hé maar jou foto's zijn werkelijk hééél mooi.

mama

 
At 12:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik kan alleen maar mama's oordeel beamen dat je hééél mooie foto's hebt, ik zou er zelfs aan willen toevoegen :hééééééééééééééééééééél mooie foto's (naar Janssen en Janssens). Maar ligt dat nu aan het toestel of aan de fotograaf?
;-D
Ronny

 

Een reactie posten

<< Home